МЕГУ – вибір сучасного абітурієнта! МЕГУ – твій найкращий вибір! МЕГУ – це більше ніж університет! МЕГУ – найкращі умови для навчання та розвитку! МЕГУ – розвиваємося для тебе! МЕГУ – це вибір лідерів! МЕГУ – твій шлях в майбутнє! МЕГУ – якість освіти, визнана країною і світом! МЕГУ: наші рейтинги – наші студенти! МЕГУ – освітній бренд, визнаний абітурієнтом!

СТУДЕНТИ-ЖУРНАЛІСТИ МЕГУ НА РАЕС

Поїздку студентів на Рівненську АЕС організував факультет журналістики МЕГУ. Публікуємо звіт про цю подію із офіційного сайту РАЕС (https://www.rnpp.rv.ua). Автор – кореспондент прес-центру станції Юлія Кулаєва.  Фото Надії Тимофеєнко.

В Україні створено першу лабораторію «атомної журналістики»

На Рівненській АЕС відбувся прес-тур студентів факультету журналістики Міжнародного економіко-гуманітарного університету імені академіка Степана Дем’янчука з метою підвищення обізнаності молоді у питаннях атомної енергетики, демонстрації відкритості та прозорості, формування у населення позитивного іміджу щодо енергогенеруючого підприємства.

Познайомитись із найпотужнішим підприємством західного регіону зібрались близько 30 студентів-журналістів 2-4 курсів, які є учасниками першої науково-практичної лабораторії із висвітлення роботи АЕС «Атомна журналістика», створеної цьогоріч у м. Рівне на базі факультету журналістики МЕГУ.

За словами засновника і керівника науково-практичної лабораторії – доцента журфаку МЕГУ, заслуженого журналіста України, члена НСПУ, автора чотирьох книг про Рівненську АЕС Віктора Мазаного, новостворена лабораторія почала діяти як відповідь на нові виклики у сфері об’єктивного інформування громадськості про діяльність діючих українських АЕС. «Лабораторія є інструментом ефективної підготовки майбутніх журналістів, які будуть компетентно висвітлювати тематику атомної енергетики в засобах масової інформації України. Базовими АЕС для навчання є Рівненська та Хмельницька, – відзначив Віктор Мазаний. – Її основною метою є: підготовити компетентних журналістів, які вміло висвітлюватимуть роботу АЕС у ЗМІ чи в перспективі працюватимуть у ЗМІ атомних електростанцій; навчити вміло використовувати різні жанри при висвітленні тематики діяльності АЕС; здобути знання про поведінку журналіста у кризових ситуаціях; ознайомити студентів із екологічною складовою роботи АЕС; поглибити знання про міжнародну співпрацю АЕС у сфері підвищення рівня безпечної роботи енергоблоків; надавати допомогу АЕС у реалізації довгострокового проекту збереження ядерних знань під егідою МАГАТЕ». Також науковець зауважив, що планується створити ресурсний центр лабораторії із різною літературою, зокрема конспектами лекцій «Як писати про АЕС» та «Медіахрестоматія АЕС», періодичними виданнями АЕС, відеофільмами, фотохронікою подій на АЕС тощо.

Своє знайомство із Рівненською АЕС студенти-журналісти розпочали з інформаційного центру «Полісся». Начальник управління інформації та зв’язків з громадськістю РАЕС Петро Кратік розповів гостям про історію будівництва і розвитку електростанції, принципи роботи основного обладнання, а також про сучасну діяльність підприємства та перспективні плани на майбутнє. Про принцип роботи АЕС слухачі наочно дізнались, оглянувши макети енергоблоків, тепловиділяючої збірки та градирні. 

 Не менш пізнавальною була екскурсія навчально-тренувальним центром електростанції, де гості ознайомились з роботою оперативного персоналу на зразках повномасштабних тренажерів ПМТ-440 та ПМТ-1000. Родзинкою прес-туру стало відвідування машинного залу енергоблоків №№1,2, гідроспоруд та блочної насосної станції №2, а також знайомство з роботою журналістів Рівненської АЕС, де гості відвідали студію редакції телебачення і радіомовлення, редакцію газети «Енергія» та прес-центр.

На думку другокурсниці Юлії Савчук, атомна електростанція настільки масштабний об’єкт, що нагадує невеличке місто, де кожен відповідає за свій «гвинтик» роботи. «Наш викладач (В.Мазаний) часто нам розповідає, що АЕС – це як один з витворів мистецтва, проте технічний. І тут справді технологічно красиво. Зокрема я переконалась, що АЕС це безпечно, адже тут віддано працюють справжні професіонали, які вкладають у роботу не лише всі свої знання та довід, але й душу», – зауважила дівчина.

Після екскурсії промисловим майданчиком молодь зустрілася із генеральним директором Рівненської АЕС Павлом Павлишиним та мала змогу почути вичерпні відповіді на усі запитання щодо роботи стратегічного для країни об’єкту. Зокрема студентів цікавив процес організації на РАЕС ядерних знань, відповідність електростанції світовим стандартам, динаміка зниження числа подій на підприємстві, ефективність місій ВАО АЕС,  екологічна діяльність РАЕС, розподіл коштів на фінансування заходів соціально-економічної компенсації ризику населення зони спостереження, заохочення атомників та громадськості до спорту, вплив нового ринку електроенергії на роботу РАЕС, плюси будівництва ЦСВЯП в Україні, перспектива будівництва п’ятого енергоблоку та використання палива Westinghouse на РАЕС.

За результатами пізнавальної екскурсії та зустрічі із керівництвом Рівненської АЕС студентська молодь планує створити власні різножанрові матеріали для інформаційних агентств, університетської газети або ж своїх блогів. Як наголосив Віктор Мазаний, атомна галузь – це галузь, де завжди є новини, що для журналістського пера справжня знахідка, тому головним завданням новоствореної лабораторії є виховання професійних журналістів, які будуть відповідально та гідно писати про таку важливу для країни галузь, як атомна енергетика. «Це вперше в Україні ми відкрили практику проведення прес-туру для студентів-журналістів, – підкреслив Віктор Мазаний. – Сподіваємось на подальшу плідну співпрацю із Рівненською АЕС. Зокрема ми плануємо наповнення ресурсного центру лабораторії «Атомна журналістика» інформаційною продукцією електростанції, долучення студентів до висвітлення подій на РАЕС та проходження ними практики у засобах масової інформації електростанції».